tiistai 22. maaliskuuta 2016

Paritreeni biitsillä

Vaikka lähes aina joko aikataulu, terveys tai muut olosuhteet olivat reissussa meidän yhteistreenejä vastaan, onnistuttiin sentään pari kertaa pääsemään jumpalle. Aamulenkillä kävin yllättävän monta kertaa, mutta lihaskunnon ylläpito jäi aika pitkälti satunnaisten punnerrusten varaan. Mä rakastan yli kaiken loma-aamuja merenrannalla! Ei oo parempaa tapaa aloittaa päivää, kun herätä heti auringon noustessa upeisiin maisemiin rannalle treenaamaan, juosta hikisenä ja kaikkensa antaneena lenkiltä suoraan mereen, ja täyttää sitten kurniva maha mangolla ja muilla paratiisin herkuilla rauhassa nautiskellen, vieläpä ihan parhaassa seurassa <3 (okei yleensä tarjolla oli kotoota raahattua mautonta puuroa, joskus jopa banaani ja pähkinöitä sinne sekaan, tai vaihtoehtoisesti riisiä ja filippiiniläistä makkaraa... Mutta you got the point :D). Tällaisia aamufiilistelyjä mahtui tälle reissulle onneksi monen monta! 







Aamuissa vaan on jotain ihan erityistä taikaa! Ja tota maisemaa on jo älytön ikävä <3

Onneksi täällä kotonakin kevät tulee jo kovaa vauhtia, ja ulkotreenikausi voi pian alkaa. Toiseksi viimeisenä reissuaamuna päästiin Ennin kanssa ensimmäiselle yhteiselle aamutreenille, kun molemmilla oli ihme kyllä edellisen päivän ruuat pysyneet about sisällä (okei ei me nyt ihan koko aikaa oltu kipeitä mutta...), ja energiaa oli muuhunkin kuin istumiseen. ;) Tehtiin hauska ja tehokas paritreeni, jonka jaan nyt teille, että pääsette sitten lumien sulettua testaamaan tätä vaikkapa Hietsuun. Kaverin kanssa on mukavampi kärsiä, ja paria voi käyttää myös kätevästi lisäpainona. :) 

Palawanin paritreeni

1. Staattinen kyykky selät vastakkain 45 s. Laskeutukaa selät vastakkain kyykkyasentoon 90 asteen kulmaan, ja kävelkää jalkoja sen verran eteenpäin, ettei polvet tule varpaiden yli. Pysykää toisianne tsempaten asennossa 45 sekuntia, vaikka reisiä hapottaa pirusti. ;)


2. Kottikärrykyykky x15 + roolien vaihto ja sama uudestaan. Toinen menee kottikärryasentoon, toinen nappaa tätä jaloista ja alkaa kyykätä. Kottikärryssä olija muistaa pitää keskivartalon tiukkana, eikä päästä selkää notkolle. Leveä kyykkyasento on helpoin pitää (ottaa parhaiten pakaraan), jos saa toisen jalat pidettyä yhdessä, kyykkääjän jalkojen välissä. :) Tästä saa vielä molemmille osapuolille haastavamman, jos nostaa lankussaolijan jalat yläasennossa pään korkeudelle, tai aina käsilläseisontaan asti. 





3. Ihmisprässi x15 + roolien vaihto ja sama uudestaan. Toinen menee selinmakuulle ja nostaa jalat suoraksi ylös, toinen seisoo ja ottaa jaloista kiinni. Sitten makuulla oleva koukistaa jalat ja seisomassa oleva "kaatuu" liikkeen mukana toimien painona. Ihan kuin jalkaprässi mutta parin painolla. Tämä liike on oikeastaan haastavampi painona olijan keskivartalolle ja käsille, kuin prässiä tekevän jaloille, mutta mitäs se haittaa! :D Makuulla olevan tulisi välttää selän nousemista maasta.



4. High Five-vatsarutistukset x15 per puoli. Menkää selinmakuulle jalat koukussa vastakkain, ja tehkää perus vatsarutistuksia ylös asti siten, että ylhäällä heitätte aina vuorokäsillä femmat. Läpsäiskää kovaa niin saatte samalla kädet töihin! ;)


 

5. Supermies läpsyllä x15 per puoli. Menkää päinmakuulle, niin kauas toisistanne, että kädet yltävät juuri ja juuri koskemaan toisiinsa. Laittakaa sitten kädet selän taakse ja nostakaa jalat irti maasta. Nostakaa ylävartalo irti maasta, ja pitäkää ylhäällä pieni pito, jotta ehditte läpsäistä aina toistenne vastakkaisia käsiä. Toistakaa sama 15 kertaa molemmille käsille. 



6. Avustettu pistoolikyykky x12 per jalka. Tehkää vuorotellen pistoolikyykyt paria tukena käyttäen. Tai jos ette tarvitse ollenkaan/paljoa tukea, niin tehkää samaan aikaan joko erillään tai pitäen toisianne käsistä kiinni. Meidän pistoolikyykkytekniikka on vielä sen verran hakusessa ettei samaan aikaan tekeminen toiminut, joten korvattiin tämä omassa treenissä bulgarialaisella kyykyllä. Mutta jälkeen päin tajusin, että sen olisi voinut tehdä vuorotellen. :) 


Toistakaa kierros kaksi tai kolme kertaa fiiliksen mukaan. 

Ulkona treenaaminen on ihan parasta, joten aionkin raahata ton treeniparini jumpalle ulos heti kun mahdollista. On niin kätevää, kun on saman kokoinen ja tasoinen treenikamu, jota voi kantaa repparissa ja laittaa kokeilemaan kaikkia hassuja juttuja hihi. Kiitos kaikista treeneistä Enu! <3 Kokeilkaa tätä, jos perus punnerrukset ei aina vaikka inspaa! Vaikutteita tähän treeniin sain jostain Fit-lehden paritreenistä, instagrammista ja MTpersonaltrainingin treeniryhmästä. Kiitos siis myös näille inspiraationlähteille. :)

Ihanan keväistä loppuviikkoa ja munarikasta pääsiäistä toverit! <3

- Tuuli

2 kommenttia:

  1. Ihan mahtavia liikkeitä! Siis oikeesti, antikotitreenaaja ei hullaantunut nyt pelkästään maisemista! :D Vaikka ei sen puoleen, kyllä nekin omaa olohuonetta kiehtovimmilta näytti 8)

    Aurinkoista pääsiäisenaikaa, Tuuli! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Antikotitreenaaja ottaa nyt kaverin mukaan puistoon ja lähtee testille! ;) Oli ihan virkistävää vaihtelua kyllä. Varsinkin toi staattinen reisientappaja kannattaa kokeilla, auts! :D

      Ja kiitos samoin Anna!! <3

      Poista